Friday, July 22, 2011

MASA berlalu meninggalkan kita..KENANGAN indah~

Sedar tak sedar dah lebih setahun saya xbukak blog..bukan xnak bukak actually..tapi sakit hati punya pasal layout xjadik2..lastly, terpaksa mengalah la buat besa suda..saya xsangka masa berlalu begitu cepat..dari bujang..bertunang,,kini sudah berumah tangga dengan seorang lelaki yang saya kenali dari umur 13 tahun.. mesti xpercaya kan? saya pun xsangka dari sekolah menengah xpernah cakap pun kami..pelik camane bleh ada perasaan..tu la orang kata cinta itu buta..saya suka tengok penampilan si dia..biarpun ramai perempuan yang cantek2 cuba untuk mendekati..namun tak dilayan..pada mulanya saya pelik juga...gay ke? hehee..(jangan mare ye kanda? ;p) tapi dia bukan la macam tu..seorang lelaki yang jujur, baik, dannnn..sporty..tanya la game mana xpernah try..sumer nak try..tapi kira hebat gak setiap kali try mesti hebat..maybe dilahirkan menjadi atlet kot...kagum saya..huhu~
Tanggal 10.10.10..kami mula disatukan dengan ikatan tunang..owh memang takut time tu.. mana x ura2 cakap darah manis..apa2 bleh berlaku..tapi memang xdinafikan banyak sangat cubaan yang berat2 datang..hampir jugak goyah hubungan kami..Dalam perancangan time tu nak kawen 1.1.11..tapi banyak halangan especially dari family sebelah sana..sedih jugak la..xperla..saya bleh terima..

Akhirnya 13MEI 2011 telah kami pilih untuk melangsungkan pernikahan dan menghalalkan hubungan..Saya rasa gembira sangat..tapi pada masa yang sama sedih sebab family lelaki xramai datang lebih2 lagi keluarga terdekat..saya senyap..biarla orang nak cakap aper..saya redha..apapun terima kasih kepada keluarga arwah ibu suamiku..yang tinggal di johor baharu dan ipoh sudi merai hari terindahku..tema yang saya pilih arabian themes..walaupun xmacam pun..hehe~

Keesokan harinya..majlis khatam quran sempena perkahwinan ku..majlis bermula agak lewat sedikit kerana msalah tertentu..aku mengenakan busana serba putih juga..namun terdapat kenangan yang tak dapat dilupakan..(malu nak bagitaw..heee..). Dalam pkul 12 aku mula bersiap2 untuk majlis persandingan ku..Alamak..kali ni pengantin lelaki lambat pulak sampai sehingga dah pkul 2..nasib baik sampai..teringat plak dalam cerita melayu (xingat tajuk aper..) pengantin lelaki banyak betol masalah nak sampai kena serang perampok la..at last sampai naik lori..time sanding pengantin lelaki pakai sunglasses..pelik gak kenapa..upanya letih sangat sebab nak tido..kelakar plak rasa..hahahaa..oppsss.. melalut citer aper ni..alhamdulillah majlis berjalan lancar..akhirnya tercapai cita2 ku untuk berkahwin di bawah pedang kan kanda? (^_^)

Time ni 2 minggu pas royal wedding Prince Harry dan Kate..ramai plak kawan2 aku kata dah macam royal wedding dgn gaun segala..aku sengih ajala..nak wat camaner time ni jer la jadi RAJA SEHARI..seumur hidup..xbegitu? hehee..
Pas event habis..aku dan suamiku tukar baju yang sepatutnya pasangan RAJA SEHARI pakai..posing la kat outdoor..2 tempat terus..di pantai dan sawah padi..malangnya padi kecik lagi..belum musim so view xberapa cantik..tapi xerla..enjoy!
Begitula kenangan yang aku dan suamiku takkan lupaka..penat tak terperi..mana xnyer kena senyum dalam 2 hari ni..nak sambut tetamu..nak bergambar lagi..kang kalo xsenyum pict dari photographer xcantek..rugi la bayar mahal2 ye x? 
Kami xdapat bulan madu jauh2..sebab time ni aku sedang writing thesis master..punya la dah janji dgn prof nak hantar sebelum kawen..last2 hantar sebulan pas kawen..hehe..jangan mare ye prof!! Korang mesti xpercaya kan aku dan suamiku tak pernah pergi Cameron Highlands lagi..so..itula menjadi destinasi honeymoon kami..walaupun xjauh mana..tapi bagiku sangat bermakna dapat pergi bersama orang yang tersayang..

Anyway thanks a lot to my hubby BANI AFNAN AZIZI.. semoga hubungan kita diberkati dan bahagia selalu.. aminn.. sayang awak!!

2 comments:

  1. awwww...sweetnyer arilla...kite doakan ariel n bani dipanjangkan jodoh n dirahmati ALLAH slalu...happy2 always kay ;)

    ReplyDelete
  2. thanks dear..kiter pn doakan mija dan payot pun dipanjangkan jodoh dan dipermudahkan urusan kawen..aminn..

    ReplyDelete